linser på nätet
  
Kontaktlinser
  
Märken
 
Support
Ofta förekommande frågor
Hittar du inte svar på din fråga här så kontakta oss: HÄR

Klicka på rubrikerna för att komma till förklaringen.

Vad kostar frakten?
Hur funkar faktura och kreditkontroll?
En säkerhetsvarning dyker upp innan kortbetalningen, varför det?
Är det äkta originallinser som ni säljer?
Ingår moms i priserna som man ser på sajten?
Hur lång tid tar det innan jag får mina linser?
Kan ni hjälpa mig att välja linser?
Hur vet man vilka linser man skall beställa?
Jag hittar inte min linsmodell på er sajt!
Kan man ångra sitt köp och få tillbaka pengarna?
Kan man beställa linser via telefon?
När bör man besöka optiker eller ögonläkare?
Har man samma styrkor för linser som för glasögon?

Vad kostar frakten?
Frakt av linserna tillkommer med 39 kr per beställning, oavsett hur mycket eller lite du beställer.

Tillbaka till listan med frågor

Hur funkar faktura och kreditkontrollen?
Att betala mot faktura innebär att din räkning kommer tillsammans med linserna. Ingen extra fakturaavgift utgår. Räkningen skall därefter betalas inom 14 dagar. Observera att du måste ange din folkbokföringsadress som leveransaddress, vi kontrollerar detta mot Svensk Upplysningstjänst.

Kreditkontroll
Vi gör även en automatisk kreditkontroll. Denna kontroll registreras ej i något register. Det finns alltså ingen risk att kontrollen blir en belastning för dig. Ingen får reda på att vi gjort denna kontroll. Om kontrollen visar att du har en betalningsanmärkning eller skatteskulder så kan vi tyvärr inte godkänna dig som fakturakund utan hänvisar dig till våra andra betalsätt.

Vissa produkter säljer vi inte mot faktura, t ex färgade linser utan styrka eller med låg styrka eftersom det förekommer alltför många bedrägeriförsök med just dessa. Detsamma gäller beställningar på stora summor.

OBS!Vi förbehåller oss alltid rätten att skicka din beställning mot postförskott utan extra kostnad för dig istället för att skicka mot faktura även om inga av de ovanstående undantagen är aktuella.

Tillbaka till listan med frågor

Säkerhetsvarning innan kortbetalingssidan
För vissa av våra kunder så dyker det upp en "Säkerhetsvarning" precis innan man kommer fram till kortbetalningssidan. Det står att "Namnet på säkerhetsbeviset är felaktigt eller överrensstämmer inte med...".

Detta beror på att SSL-certifikatet som vi använder är utställt i vårt webbhotels namn, www.levonline.se och inte på Freshlenses.

Certfikatet är dock giltigt och garanterar att dina uppgifter är krypterade när de skickas över Internet. Du kan lugnt klicka "Ja" på frågan "Vill du fortsätta?".

Om du har frågor kring detta så är du välkommen att ringa oss på 08-618 05 05 eller så kan du kontakta www.levonline.se för att få bekräftat att certifikatet är giltigt samt att vi har deras tillåtelse att använda det.

Tillbaka till listan med frågor

Är det äkta originallinser som ni säljer?
Självklart är det det! Du får exakt samma linser som du får hos optikern.

Tillbaka till listan med frågor

Ingår moms i priserna som man ser på sajten?
Ja, alla priser som du ser när du beställer kontaktlinserna är inklusive moms.

Tillbaka till listan med frågor

Hur lång tid tar det innan jag får mina linser?
Normalt sett tar det mellan 2-8 dagar. Om de inte finns i lager och vi behöver beställa efter dina linser ifrån tillverkaren så tar det vanligtvis ytterligare en vecka. Det gäller för ca 5% av beställningarna.

I vissa enstaka fall kan linsen vara slut även hos tillverkaren och helt enkelt inte gå att få tag i. I dessa fall kan väntetiden bli så lång att det kan vara idé att beställa en närliggande styrka eller byta modell. I dessa fall bör en optiker konsulteras innan en ändring av beställningen görs.

Du kan hela tiden följa utvecklingen av din order genom att logga in på ditt konto här på vår sajt. Där finns information om hur beställningen framskrider.

Tillbaka till listan med frågor

Kan ni hjälpa mig att välja linser?
Nej tyvärr, vi kan inte ge dig råd eller rekommendationer om vilka linser du skall beställa. Du måste alltid ha provat ut just den linsmodell som du beställer hos en optiker. Självklart kan du läsa om de olika modellerna här på vår sajt och sedan gå till din optiker och be att få prova den.

Tillbaka till listan med frågor

Hur vet man vilka linser man skall beställa?
Titta på din förra linsförpackning efter märke och modell och efter de parametrar du behöver veta, t ex styrka, diameter och baskurva. Ofta är det så att man har slängt sina gamla linsförpackningar, då kan du ringa till din optiker och be om ditt "recept". Optikern är skyldig enligt lag att lämna ut recept och då kan du läsa på detta vilka linser du skall beställa.

Tillbaka till listan med frågor

Jag hittar inte min linsmodell på er sajt!
Har du en ovanlig linsmodell så kan det hända att den inte finns i vårt sortiment. Skicka gärna ett meddelande om detta så kanske vi tar in linserna i sortimentet. Särskilt om vi får flera förfrågningar om samma modell. Skicka meddelande till Freshlenses.

Tillbaka till listan med frågor

Kan man ångra sitt köp och få tillbaka pengarna?
Ja, du har 14 dagars fri ångerrätt, förutsatt att samtliga förpackningar är obrutna och varan är i oförändrat skick. Skicka tillbaka linserna till oss med ett meddelande om att du vill "Återkalla köpet" och glöm inte att skriva namn, telefonnummer, adress och ordernummer i meddelandet. Returportot får du stå för samt även risken om varan förstörs eller förkommer på vägen tillbaka.

Tillbaka till listan med frågor

Kan man beställa linser via telefon?
Ja det går bra, ring vår kundtjänst på 08-618 05 05. Se till att ha de uppgifter du behöver framme, t ex linsmodell, styrka, diameter och baskurva.

Tillbaka till listan med frågor

När bör man besöka optiker eller ögonläkare?
Du bör besöka legitimerad optiker för att göra en kontroll minst en gång per år om du använder linser regelbundet. Du kan givetvis också gå till en ögonläkare, det kan i vissa fall vara billigare. Du bör absolut uppsöka optiker eller ögonläkare om du upplever problem i samband med ditt linsbärande. Gå så fort du kan, att dra ut på tiden innan besöket eller att fortsätta använda linser när du har problem innebär en stor risk.

Tillbaka till listan med frågor

Har man samma styrkor för linser som för glasögon?
Nej, inte alltid, ofta har man en aning svagare styrkor i sina linser. Om det är första gången du skall skaffa linser så bör du absolut gå till en optiker innan du beställer av oss. Be att få prova endagslinser och be att få med dig ett extra par hem. På dessa förpackningar står de värden du behöver för att beställa hos oss.

Tillbaka till listan med frågor

Copyright 2007 | Freshlenses.se, Ringvägen 6, 10770 TÄBY | Företagsinfo: Netlens Scandinavia AB, 556681-0049 |